Praktisk Information 2024

Anmälan kurs

Anmälan sker löpande och det är först till kvarn som gäller! Du anmäler dig här på vår hemsida genom att klicka på anmälan i gröna fältet ovan. När du gjort din anmälan får du en bekräftelse via epost. Om du inte får en bekräftelse inom ett par minuter… kontakta  oss sommarkurser@skurupsfolkhogskola.se

Vi vill uppmärksamma dig på att om bekräftelsemailet som kommer att skickas till din epostadress inte syns i din inkorg så titta även i skräpkorgen. De lägger sig där ibland. Har du en gmail-adress titta också i "Kampanjer".

Anmälnings-och betalningsvillkor

För att kunna delta i våra sommarkurser ska du ha fyllt 18 år.
Undantag kan göras om målsman för minderårig deltar i samma eller annan kurs samma vecka.
Det går också bra att gå kursen men att bo hemma under kursveckan.
I båda fallen ska ett styrkande dokument godkännas och undertecknas av målsman.

- Vid avanmälan senast 4 veckor före kursstart återbetalas hela kursavgiften.
- Vid avanmälan därefter och fram till 24 tim innan kursstart återbetalas kursavgiften förutom en administrationsavgift på 1000 kr.
- Avanmälan mindre än ett dygn innan kursstart återbetalas ej. Avanmälan görs per mail till sommarkurser@skurupsfolkhogskola.se
- Enda undantag är avanmälan på grund av sjukdom, då det krävs läkarintyg för återbetalning. Kursavgiften återbetalas förutom en administrationsavgift på 1000 kr.
- Avbokning av extranatt samt frukost senare än kl 16.00 dagen innan den dag då extrabokningen gäller återbetalas ej. Avanmälan görs per mail till        sommarkurser@skurupsfolkhogskola.se

Kostnad

Undervisningen är finansierad via statsbidrag och avgiftsfri för kursdeltagaren. Det du betalar för är kost och logi.
Du kan välja mellan fyra priskategorier.

Bättre boende, enkelrum 6715 kr/ fyra nätter. (Extranatt 600kr)
Bättre boende, del i dubbelrum 6115 kr/ fyra nätter. (Extranatt 455kr)

Enklare boende, enkelrum 6045 kr/ fyranätter. (Extranatt 445kr)
Enklare boende, del i dubbelrum 5635 kr/ fyra nätter. (Extranatt 395kr)

Eget boende 4325kr/ fyra nätter.

Vid bokning av extranatt går det bra att boka till frukost á 95kr.

Bättre boende har dusch och toalett på rummet, enklare boende har delad dusch och toalett i korridoren.

Observera att alla måltider är inkluderat i priset, även om du väljer alternativ eget boende.

Materialkostnad tillkommer på en del kurser, se information vid respektive kurs. Betalas på plats direkt till kursledaren.

Boende

Våra rum har vandrarhemsstandard. Du kan välja mellan enklare eller bättre standard, enkelrum eller dubbelrum. Väljer du enklare standard delar du toalett och dusch i korridoren, vid bättre standard har du toalett och dusch på rummet.
Vi har gott om bättre boende men tillgång enklare boende är begränsad.

Lakan, handdukar och slutstädning ingår i kursavgiften.

Det går bra att komma redan på söndag inför kursstart måndag. Personal finns på plats för incheckning mellan kl 16.00 - 20.00. Kommer du senare kontakta oss så löser vi det.
Vi har tyvärr ingen möjlighet att servera mat under helger då restaurangen är stängd. Däremot erbjuder vi frukost måndag morgon.
Kostnad för extranatt och frukost tillkommer och bokas i din kursanmälan. Kontakta oss senast en vecka i förväg för bokning av extranatt och frukost.

Är du nyfiken på att upptäcka mer av vackra Skåne går det bra att boka till extranätter i anslutning till din kurs, i mån av tillgång till rum. Meddela oss i god tid om du är intresserad. För din information är vår restaurang stängd under helger men i våra boenden finns kök där du kan tillaga enklare måltider.

När du kommer

Välkommen till hus Mittpunkten och receptionen för incheckning. Kommer du på söndagen är det incheckning mellan kl 16.00 - 20.00.
Kommer du på måndagen är det incheckning mellan kl 08.30 - 12.00.

Kl 12 är det gemensam lunch och välkommen med information inför kursveckan i Restaurang Mittpunkten. Kl 13 är det sedan äntligen dags att sätta igång med kurserna!
Veckan avslutas på fredag kl 14.30 med eftermiddagskaffe.
Utcheckning är kl 10.00 på fredagen.

Måltider

Vad vore folkis utan all god mat? I Restaurang Mittpunkten ses vi för frukost, lunch, middag och fika.
Köket erbjuder dagligen en varierad buffé som utgår från det vegetariska och kompletteras med kött och fisk. Du komponerar själv din måltid så att det passar för dina behov.
Har du någon matallergi anmäler du det i samband med din kursanmälan. Vi tillgodoser specialkost som rör de vanliga allergenerna. Däremot har vi inte möjlighet att tillgodose kost såsom multiallergener, sjukdomstillstånd eller dieter.

Frukost kl 8.00-9.00
Fmfika kl 10.15 – 10.45
Lunch kl 12.00 -13.00
Emfika kl 14.30 – 15.00
Middag kl 18.00

Kvällstid är baren öppen mellan kl 17.30 – 23.00. Välkommen in för ett glas innan middagen!

Övrigt

Tag gärna en cykeltur i våra vackra omgivningar. Kom till receptionen för att låna cykel.

Vi har också ett bibliotek där du kan låna böcker och tidskrifter.
Trådlöst nätverk finns på hela skolområdet.

Presentkort

Vad kan vara bättre än en present i form av kunskap i en inspirerande miljö? Ge bort en sommarkurs i present till någon du tycker om!
Kontakta oss för presentkort.

Så här hittar du till Skurups folkhögskola

Det är enkelt att ta sig till Skurups folkhögskola!
Följ länken nedan så finner du information om hur du hittar till oss.

Hitta till oss

Vi ses i sommar!