CVT; Complete Vocal Technique – grund

Få överblick i CVT och hur du kan använda din röst på ett ultimat hälsosamt sätt. Lär dig avdramatisera och lösa eventuella problem med att sjunga. Få redskap till att hitta nya sätt att kunna sjunga på, nya möjligheter.

Du kommer att få en överblick i hur Complete Vocal Tecnique fungerar och hur du använder din röst på ett hälsosamt sätt oberoende av vilket ”sound” du vill ha.

Kursen innehåller både föreläsningar, workshops, gruppövningar och masterclass.

I grundkursen fokuserar vi på att jobba med de olika funktionerna i rösten, stöd, muskelminne, klangfärg. Du kommer att få sjunga för de andra deltagarna, lyssna och analysera på inspelade artister och deltagarna i kursen för att få en fördjupad förståelse för metoden som CVT erbjuder och för att hitta verktyg till egen sångteknik och utveckling.

CVT är känt för att vara konkret och effektivt; ett ljud, en benämning, en fysiologisk inställning. Tekniken går hand i hand med anatomin och fysiologin.

Alla kan göra alla typer av ljud som den mänskliga rösten kan göra bara man vet hur även effekter som tex vibrato, vocalbreaks, growl, distortion m.m

CVT är en metod som är uppbyggd med en pedagogik som gör det lätt för dig som sångare att ta till sig. Det ska fungera med en gång. En terminologi som ska var lätt att förstå och vara anpassat till dig som individ utifrån det just du behöver.

Oavsett om du är nybörjare eller sångare i ett professionellt sammanhang så har du möjlighet att lära dig mer om hur du kan utveckla din röst i olika riktningar.

Om du jobbar som sånglärare är det ett utmärkt tillfälle att få fler pedagogiska verktyg för att hjälpa dina sångelever.

Kursledare Jeanette Krantz Adner

Jeanette Krantz Adner är utbildad på Malmö Musikhögskola, auktoriserad CVT-pedagog och arbetar på Lunds Dans o Musikalgymnasium i Lund som sångpedagog, driver egna kurser i CVT ”Voice Care”.

Läs mer om Jeanette: www.jeanetteka.se

Kost och logi: fr. 5115 kr (helpension och del i dubbelrum)
Kurstid: mån 18/7 kl.12.00 – fre 22/7 kl.15.00