CVT - Complete Vocal Technique grund

Få överblick i CVT och hur du använder din röst på ett ultimat sätt. Lär dej problemlösa och avdramatisera mystiken kring sång. Förhoppningsvis hittar du nya oanade sätt att nå nya ljud och höjder!

Få överblick i Complete Vocal Technique och hur du använder din röst på ett hälsosamt sätt. Lär dej problemlösa och avdramatisera mystiken kring sång och det sound som du vill använda. Förhoppningsvis hittar du nya oanade sätt att nå nya ljud och höjder!

Kursen kommer innehålla teoretiska föreläsningar och praktiska övningar. I denna kurs fokuserar vi på att hitta funktionerna i rösten. Vi analyserar och lyssnar både på inspelad sång och på varandra för att fördjupa förståelsen för metoden och hitta verktyg till vår egen sångteknik.

Complete vocal Technique, (CVT), har blivit känt för sin konkreta och effektiva metod. Att alla kan åstadkomma alla toner, även effekter som t.e.x. distorsion, growl och grunt, på ett hälsosamt sätt, genomsyrar tekniken. CVT är en röstteknik som är uppbyggd på ett pedagogiskt och effektivt sätt för att det ska passa dig som individ. En enkel terminologi, och kunskap om vad som sker i kroppen när du gör valda ljud gör att du snabbt kan bli självgående i att lösa dina utmaningar. Tekniken går hand i hand med anatomin och fysiologin. Undervisningen föregår i grupp och i masterclass-form där du får tillfälle att arbeta med det du vill utveckla i din egen sångteknik på ett hälsosamt sätt.

Kursen passar alla som vill utveckla sin röst och upptäcka fler möjligheter än det som redan ligger i din comfort zone. Oavsett om du jobbar som sångare i professionella sammanhang eller är intresserad av att jobba med din röst för din egen skull så får du här möjlighet att lära dig mer om hur du kan förändra och utveckla ditt sound. Om du jobbar som sånglärare får du möjlighet att lära dig flera pedagogiska verktyg för att hjälpa dina sångelever.

Kursledare: Anna Ländin

Anna Ländin
är auktoriserad CVT-pedagog och arbetar som sångpedagog och musiklärare på Rytmus i Malmö. Hon undervisar också i Complete Vocal Technique som fristående kurs på Malmö musikhögskola.

Tillsammans med två andra CVT-pedagoger (Alexandra Hamnede och Madelen Veldre) finns Anna på Voice Room:

Läs mer om Anna: https://www.facebook.com/Voice-Room-Malm%C3%B6-1089517694479520/

Kost och logi: fr. 4965 kr (helpension och del i dubbelrum)

Kurstid: mån 28/6 kl.12.00 – fre 2/7 kl.15.00