CVT - Complete Vocal Technique fortsättning

Kursen för dig med tidigare erfarenheter inom Complete Vocal Technique. Du har viss kunskap om de olika funktionerna i rösten och känner till begreppen stöd och twang och hur vi kan arbeta med dessa.

Kursen innehåller både teoretiska föreläsningar och praktiska övningar. I denna kurs fokuserar vi på att hitta funktionerna i rösten. Vi pratar också om klangfärg, densitet och effekter. Vi analyserar och lyssnar både på inspelad sång och på varandra för att fördjupa förståelsen för metoden och hitta verktyg till vår egen sångteknik.

Undervisningen föregår i grupp och i masterclass-form där du får tillfälle att arbeta med det du vill utveckla i din egen sångteknik på ett hälsosamt sätt.

Kursen passar alla som vill utveckla sin röst och upptäcka fler möjligheter än det som redan ligger i din comfort zone. Oavsett om du jobbar som sångare i professionella sammanhang eller är intresserad av att jobba med din röst för din egen skull så får du här möjlighet att lära dig mer om hur du kan förändra och utveckla ditt sound. Om du jobbar som sånglärare får du möjlighet att lära dig flera pedagogiska verktyg för att hjälpa dina sångelever.

Kursledare: Anna Ländin

Anna Ländin är auktoriserad CVT-pedagog och arbetar som sångpedagog och musiklärare på Rytmus i Malmö. Hon undervisar också i Complete Vocal Technique som fristående kurs på Malmö musikhögskola.
Tillsammans med två andra CVT-pedagoger (Alexandra Hamnede och Madelen Veldre) finns Anna på Voice Room.

Läs mer om Voiceroom: https://www.facebook.com/Voice-Room-Malm%C3%B6-1089517694479520/