Att skriva romare och noveller nybörjare

Det här är en kurs för dig som längtar efter att börja skriva skönlitterärt.

Vi går igenom grundläggande berättartekniker för prosatexter, som till exempel att utveckla en intrig, skapa levande karaktärer, miljöbeskrivning, dialog och gestaltning.
Vi arbetar praktiskt med skrivövningar och textsamtal kopplade till de olika moment som kursen berör. Målet med kursen är att du som är nybörjare i kreativt skrivande ska få inspiration, motivation och hantverkskunskaper.

ThereseGranwald
Kursledare:
Therese Granwald

Therése Granwald är författare och skrivpedagog. Mellan 2006-2017 arbetade hon som lärare och handledare vid Lunds universitets författarskola. Sedan hösten 2017 arbetar hon främst med sitt eget skönlitterära skrivande och som översättare men är också lärare på skrivarlinjen på Skurups folkhögskola. Therése har gett ut sex barnböcker och en roman. Hon är också verksam som låtskrivare och lektör. Under vintern 2018 gav Therése ut ett läromedel i litterärt skrivande på Studentlitteratur: Kreativt skrivande: en grundbok i litterärt skapande.

Läs mer om Therese http://www.granwald.se