Kundaliniyoga, gong och mantrasång

Kom och var med om fem härliga dagar, då vi tillsammans finner glädje och kraft genom övningar i dynamisk kundaliniyoga, djup avslappning med gong och ljuv mantrasång!

Likt en fiol stämmer vi våra hjärtans strängar, sjunger i samklang och tillåter oss själva att bli mera vi; ett vi som tillsammans är Ett.

Yogan vi kommer göra är en dynamisk yogaform som består av kroppsställningar, handpositioner, andningsövningar, mantran, meditationer och djup avslappning. Kundaliniyogan räknas till en av de äldsta yogaformerna och har sitt ursprung i Indien och Tibet. Den är minst 5 000 år gammal, och kom till västvärlden först i slutet av 1960-talet, då mästaren Yogi Bhajan bestämde sig för att lära ut den dittills hemliga läran.

Gongen kommer vi möta under den djupa avslappningen. Gongen, som är effektiv mot ett rastlöst och stressat sinne, hjälper oss släppa djupt liggande spänningar/blockeringar och gör att vi känner oss fyllda med energi och kraft. Gongen som tar oss till ett tillstånd bortom sinnet och tankarna och hjälper oss förändra invanda tankemönster och beteenden, som många gånger hindrar oss från att komma i kontakt med vårt inre.

Och mantrasången! Ljuva, ljuva mantrasång, som hjälper oss att gå djupare in i yogan, djupare in i meditation. Mantran som hjälper oss stänga ute alla tankar, för att bara fokusera på en – själva mantrat – och den blir då som en positiv affirmation om sanning, om kärlek, om ljus och kraft. Mantran som vi tänker, viskar eller sjunger.

Det krävs inga förkunskaper - alla är välkomna. Ta gärna med egen yogamatta.

UlrikaKnutsdotter
Kursledare: Ulrika Knutsdotter

Ulrika Knutsdotter undervisar inom kundaliniyoga, medicinsk yoga, barnyoga och gong. Som yogalärare utstrålar hon mjuk närvaro och är väldigt omtyckt för sin röst, som grundar, tryggar och sjunger eleverna till ro. Ulrika är författare till två yogaböcker och en bok om sorg och föreläser även om dessa ämnen. För Ulrika är det viktigt att varje individ hittar in till sin egen sanning, ser sin egen väg, för att i detta liv kunna leva så fullkomligt och gott som möjligt. Sat Nam

Läs mer om Ulrika: www.thelightofmysoul.se