Akvarellmåleri

Är du pigg på att prova akvarellteknikens olika uttrycksmedel. Testa att stänka och rispa och schumra. Mycket vatten och stora penslar och sen är vi igång.

Vi varvar olika övningar med teori och eget målande allt för att hitta din egen stil och ditt uttryckssätt. Allt för att stimulera och väcka ditt konstintresse och se din kreativitet och skaparlust blomma. Akvarellmåleriet har många spännande möjligheter. För dig som är nybörjare eller som målat lite grann.

GunnelPålsson
Kursledare:
Gunnel A Pålsson

Gunnel Pålsson är konstnär, medlem i Konstrundan Mittskåne sedan 2006. Hållit kurser under flertalet år i Sverige, Indien och Skottland. Arbetar i dag som ateljerista på en förskola.
Driver, tillsammans med en konstnärskollega, galleriet/ateljén Holma Konst i Höör.

Läs mer om Gunnel A Pålsson

Kost och logi: fr. 4525 kr (helpension och del i dubbelrum)

Kurstid: mån 16/7 kl.12.00 – fre 20/7 kl.15.00

Om kursen: Efter antagning kommer informationsmail om det material du ska ha med till kursen.